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Riesenlinkschleuder für Spieleprogrammierer

Wegen einiger Dienstreisen und anderer Verpflichtungen hatte ich in den letzten Wochen etwas geschwächelt. Aber nun muß ich dringend meinen Feedreader abspecken. Daher gibt es heute eine Riesenlinkschleuder für Spieleprogrammierer. Der Schwerpunkt liegt – neben etlichen Updates – auf Spieldesign und Spiele-AI. Und obwohl meine Symapthien mehr und mehr in Richtung Godot gehen, ist auch einiges für Unity-Nutzer dabei:

Game Design und Spieletheorie

Algorithmen und Künstliche Intelligenz

Updates! Updates!

  • Cerberus X 2018-08-10 released: Cerberus X is a custom programming language and IDE designed for 2D game development. It is an open source rebranded version of the Monkey X programming language, which in turn was inspired by the Blitz series of BASIC-esque programming language. Cerberus X is now open source, available on Github and released under the zlib open source license (Release Notes).

  • Cocos Creator 2.0 released: Cocos is a free to use cross platform 2D game engine with a full game editor, scripted using JavaScript, TypeScript or CoffeScript.

  • Toy Engine-Thin C++ Game Engine released: The Toy Engine is a cross platform modular C++ open source game engine currently available under the GPL license.

  • PlayCanvas 1.6 released: PlayCanvas, a 3D HTML powered game engine, just released version 1.6.

  • In the upcoming release of Godot 3.1, a completely optionial type system has been added to Godot 3.1.

  • Raylib 2.0 released: Raylib is a cross platform open source C based game framework that is absolutely perfect for beginners that want to get started with game development using C or C++.

  • Wade HTML5 Game Engine: Are you looking for an open source cross platform HTML5 powered game engine, that’s open source, free and comes with a complete editor in addition to the underlying framework? Perhaps the Wade Game Engine by Clockwork Chilli is what you are looking for.

  • Tilengine now open sourced: Tilengine is a 2D graphics engine that replicates 16bit style graphics, including SNES Mode 7 effects. It previously was available under the MIT license, but the rendering core was proprietary. Now the entire package has been released under the LGPL license.

  • Corona 2018.3326 released: Corona, a seminal cross platform 2D game engine using the Lua programming language just released version 2018.3326. This is the first public release of Corona since 2017. The biggest new feature in this release has to be beta support for the HTML5 target, enabling you to run your Corona game in web browsers.

  • Spiele-Engine Unity 2018.2 verbessert die Scriptable Render Pipeline: Die neue Version der Spiele-Engine Unity konzentriert sich hauptsächlich auf Verbesserungen der in der Vorgängerversion eingeführten Scriptable Render Pipeline.

Unity-Tutorials

Sonstige Tutorials

Was sonst nirgendwo hinpaßte

War sonst noch was? Ach ja, Michael Cook von Games By Angelina hat einen neuen Job und Emuparadise entfernt seine ROM-Spielebibliothek. Das erste ist erfreulich, das zweite eine traurige Nachricht für Retrogamer. Und natürlich weigere ich mich, auch nur irgendeinen Zusammenhang zwischen diesen beiden Meldungen zu vermuten. Glaubt mir, es existiert keiner.

Vermutlich habe ich nicht nur mich, sondern ich auch Euch mit dieser Riesenlinkschleuder herausgefordert. Aber wenigstens mein Feedreader macht wieder einen bedeutend schlankeren Eindruck.


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Über …

Der Schockwellenreiter ist seit dem 24. April 2000 das Weblog digitale Kritzelheft von Jörg Kantel (Neuköllner, EDV-Leiter, Autor, Netzaktivist und Hundesportler — Reihenfolge rein zufällig). Hier steht, was mir gefällt. Wem es nicht gefällt, der braucht ja nicht mitzulesen. Wer aber mitliest, ist herzlich willkommen und eingeladen, mitzudiskutieren!

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